Vijf procent Nederlanders bezoekt altijd dezelfde webwinkel

Nieuws

0 Reacties

Uit het E-commerce behoeftenonderzoek 2013 deel 2, is gebleken dat vijf procent van de consumenten in Nederland altijd weer uitkomt bij dezelfde webwinkel om online een aankoop te doen. Het onderzoek is uitgevoerd het onderzoeksbureau Intomart Gfk in samenwerking met PostNL. Het grootste deel van de consumenten weet vooraf niet waar een product online gekocht zal worden. Er zijn wel een aantal factoren van invloed die de consument doen besluiten om in een bepaalde webwinkel een aankoop te doen.

Het gaat dan onder meer om de prijs, maar ook wordt er waarde gehecht aan duidelijke informatie over het product en aan de retourservice. Bijna de helft van de respondenten van het onderzoek koopt specifieke producten altijd in een webwinkel. Meer dan acht procent van de respondenten heeft laten weten altijd producten te kopen in een webshop indien deze online gekocht kunnen worden.

Uit het onderzoek blijkt dat klanten weinig loyaliteit kennen ten aanzien van de webwinkels. Er zijn steeds meer consumenten die gebruikmaken van de mogelijkheden van het online winkelen, maar slechts vijf procent keert altijd terug naar dezelfde webwinkel om producten aan te schaffen. Overigens geeft veertig procent van de respondenten aan bij diverse online winkels bestellingen te plaatsen en is eenzelfde percentage geneigd om wel vaker bij dezelfde webwinkel een product te kopen. Een van de factoren die verder belangrijk is om een product bij een webwinkel te bestellen is duidelijkheid over de afleverdatum van het product.  Daarbij gaat het niet alleen om de dag van bezorging, maar ook om het tijdstip van de bezorging.

Leave a Reply

 

Je moetingelogdzijn om te reageren.