Consument wil bezorgkosten bij online winkelen ontlopen

Nieuws

0 Reacties

De ING heeft een onderzoek uitgevoerd onder consumenten over de voordelen en nadelen van het online winkelen. Uit het onderzoek is gebleken dat het grootste deel van de consumenten de bezorgkosten graag wil ontlopen, waarbij twintig procent van de respondenten heeft laten weten de bezorgkosten als een van de belangrijkste nadelen te beschouwen. Overigens vindt twintig procent van de consumenten, dat het een nadeel is om de aankoop op het scherm goed te kunnen beoordelen.

Bij het online winkelen kan de consument soms een keuze maken tussen het laten bezorgen van het artikel en het afhalen van de bestelling op een afhaalpunt. Het onderzoek laat zien dat meer dan negentig procent van de consumenten de voorkeur geeft aan het laten bezorgen van de bestelling en dat maar vijf procent de moeite neemt om het artikel bij een afhaalpunt op te halen. Er blijkt wel bereidheid te bestaan om te betalen voor het de volgende dag thuis laten bezorgen van artikelen, want daar geeft twintig procent van de respondenten de voorkeur aan. Daarentegen wil driekwart van de consumenten graag een paar dagen wachten op de bestelling als er dan geen kosten aan verbonden zijn.

Een van de belangrijkste onderdelen van het online winkelen is volgens veertig procent van de consumenten de mogelijkheid om een vergelijking te maken. Ook het gemak van thuisbezorgen en de tijdsbesparing worden als voordelen gezien door de consumenten. Overigens doet 97 procent van de deelnemers aan het onderzoek de gewone boodschappen nog altijd het liefste in de winkel.

Leave a Reply

 

Je moetingelogdzijn om te reageren.